جدول و معافیت مالیات حقوق سال ۹۹

چاپ

معافیت مالیات حقوق ۹۹

هر ساله در قانون بودجه سنواتی مبلغی را به عنوان معافیت حقوق در نظر می گیرند یعنی تا یک مبلغ مشخص نرخ مالیات صفر است و بعد از آن نرخ مالیاتی متغیر می شود.

در قانون مالیات های مستقیم برای هر منبع درآمدی مالیاتی در نظر گرفته شده است که اخذ حقوق از این قضیه مستثی نیست. برای محاسبه مالیات حقوق باید به منبع قانونی آن یعنی ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم مراجعه کنیم:

ماده ۸۴- میزان معافیت مالیات بر درآمد سالانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع، هرساله در قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود.

نکته مهمی که در قانون مالیات برای آن پیش بینی شده این است که میزان معافیت را همانند ماده ۱۳۲ یا دیگر مواد قانونی تعیین نکرده و این مورد را به عهده قانون بودجه کشور گذاشته است. این مهم به این دلیل است که هر ساله نرخ معافیت با توجه به تورم در کشور و البته میزان افزایش حقوق پایه وزارت کار افزایش می یابد و به نظر می رسد که این روش عادلانه تر باشد. خوب با توجه به این نکته به سراغ قانون بودجه سال ۹۹ رجوع کنیم:

 

بخشنامه ۲۱۰/۹۹/۱۰ مورخ ۹۹/۱/۲۶(معافیت سالانه حقوق و همچنین نرخ مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۹)

 

سقف معافیت مالیات بر درآمد حقوق ۱۳۹۹

در جزء ۲ بند الف از تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور سقف معافیت مالیات بر درآمد حقوق مبلغ ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است.

بنابراین سقف معافیت مالیات بر حقوق ۹۹ کارگران قانون کار مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خواهد بود. در سال ۹۸ سقف معافیت مالیاتی کارگران مبلغ ۲۷.۵۰۰.۰۰۰ ریال بود که در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ این سقف به میزان ۹ درصد افزایش یافته است.

 

 جدول محاسبه مالیات حقوق سال ۹۹

 

 

------------------------------------------------------------------------------

برای دانستن بیشتر درباره حقوق و دستمزد ، مطالب بیشتری را در اینجا مطالعه کنید

 ------------------------------------------------------------------------------

برای دانلود فایل کامل بخشنامه معافیت مالیاتی حقوق سال ۱۳۹۹ برروی لینک زیر کلیک کنید

دانلـــــــــــــــود

 

 

دسته: حقوق و دستمزد
بازدید: 557
(0 Votes)