شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

حسابداری مدیریت چیست؟

 

حسابداری مدیریت فرآیند شناسایی ، تجزیه و تحلیل ، تفسیر و اطلاع رسانی اطلاعات به مدیران برای کمک به مدیران در تصمیم گیری در یک شرکت و کمک به دستیابی به اهداف تجاری است.

داده های جمع آوری شده شامل کلیه زمینه های حسابداری است که مدیریت عملیات تجاری مربوط به هزینه های محصولات یا خدمات خریداری شده توسط شرکت را به شما اطلاع می دهد. حسابداران مدیریت از بودجه هایی برای تعیین کمیت برنامه عملکرد کسب و کار استفاده می کنند.

گزارشات عملکرد برای یادداشت کردن انحراف نتایج واقعی در مقایسه با بودجه مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله همچنین مباحث زیر را خواهیم داشت:

حسابداری مدیریت چگونه در تصمیم گیری کمک می کند؟

5 نوع حسابداری مدیریت که باعث افزایش ارزش تجارت شما می شود

گزارش های حسابداری مدیریت چیست؟

 

حسابداری مدیریت چگونه در تصمیم گیری کمک می کند؟

حسابداری مدیریت در محیط های تجاری کاملاً رقابتی و پر سرعت که در آن نیاز به تصمیم گیری سریع وجود دارد ، بسیار مؤثر است. این تصمیمات ممکن است مربوط به یک تاکتیک فروش ، بودجه و یا مدیریت جریان پول باشد. حسابداری مدیریت از داده های عملیاتی استفاده می کند تا به سرعت وضعیت را درک کند.

هدف استفاده از بودجه برای کمک به تصمیم گیری های عملیاتی کوتاه مدت است که به افزایش کارایی عملیاتی شرکت کمک می کند.

بیایید بگوییم که یک شرکت اینترنتی در خدمات رایانش ابری مشترک است. قیمت های ماهانه برای اجاره فضای ابری افزایش یافته است. مدیران این شرکت اینترنتی می توانند از بودجه استفاده کنند تا ببینند آیا افزایش قیمت خدمات بیش از حد گران است یا نه تا بتوانند با تصمیم صحیح اقدام به کاهش هزینه کرده و اقدام به افزایش بهره وری عملیاتی کنند..

این شرکت برای دسترسی به خدمات ابری در هفته 100 دلار بودجه دارد و هزینه واقعی آن برای هفته 200 دلار است. مدیران می دانند که واریانس 100 درصدی بین بودجه و هزینه های واقعی وجود دارد. یک حسابدار مدیریت توصیه می کند انتظارات خود را در مورد قیمت ها در بودجه خود افزایش داده یا برای تأمین هزینه بودجه خود ، به ارائه دهنده دیگری مراجعه کند.

۵ نوع حسابداری مدیریت که باعث افزایش ارزش تجارت شما می شود

حسابداری مدیریت اطلاعات مالی شما را به روشی ارائه می دهد که برای تصمیم گیری های عملیاتی درباره شرکت شما مفید باشد. به روز بودن سوابق مالی خود به شما در انجام وظایف حسابداری مدیریت زیر کمک می کند که به ارزش عملیات و بهره وری شرکت شما افزوده شود.

۱) آنالیز حاشیه 

حسابداری مدیریت ، سود حاصل از افزایش تولید را تجزیه و تحلیل می کند - به این روش تحلیل حاشیه گفته می شود. این یعنی ورود آنالیز حاشیه به فرآیند تجزیه و تحلیل، که شامل محاسبه حاشیه سهم در ترکیبی از درآمدها و فروش برای تعیین حجم واحدی است که در آن فروش ناخالص تجارت با کل مخارج برابر است. یک حسابدار مدیریت از این اطلاعات برای تعیین میزان اهمیت قیمت محصولات و خدمات استفاده می کند.

۲) آنالیز ثابت

تجزیه و تحلیل محدودیت ، محدودیت های موجود در یک فرآیند فروش یا خط تولید را نشان می دهد. حسابداران مدیریت می دانند که محدودیت ها در کجا رخ می دهند و تأثیر جریان نقدی ، سود و درآمد را محاسبه می کنند.

۳) بودجه سرمایه گذاری

حسابداران مدیریت به یک مشاغل کمک می کنند تا براساس داده های مالی تصمیم بگیرند که ، کجا و چه مقدار پول خرج کنند. با استفاده از معیارهای استاندارد بودجه ریزی سرمایه ، از جمله ارزش فعلی خالص و نرخ بازده داخلی ، به تصمیم گیرندگان کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا پروژه های پرهزینه ای را خریداری می کنند یا خرید را انجام می دهند.

این فرایند شامل بررسی پیشنهادها ، تصمیم گیری در مورد تقاضای محصولات یا خدمات و یافتن روش مناسب برای پرداخت هزینه خرید است. همچنین دوره های بازپرداخت را تشریح می کند ، بنابراین مدیریت قادر به پیش بینی هزینه ها و مزایای آینده است.

۴) تجزیه و تحلیل / پیش بینی تجارت

بررسی خط روند خاص برای برخی از هزینه ها و بررسی واریانسها یا انحرافات غیرمعمول ، بخش مهمی از حسابداری مدیریت است. تصمیماتی با استفاده از اطلاعات قبلی مانند قیمت گذاری تاریخی ، حجم فروش ، موقعیت جغرافیایی ، روند مشتری و داده های مالی برای محاسبه و پیش بینی موقعیت های مالی آینده اتخاذ می شود.

۵) ذخیره محصول / ارزیابی

تعیین هزینه های واقعی محصولات و خدمات یکی دیگر از عناصر حسابداری مدیریت است. هزینه های سربار محاسبه و تخصیص می یابد تا هزینه واقعی مربوط به تولید یک محصول به دست آید. این هزینه های سربار ممکن است شامل تعداد کالاهای تولید شده یا سایر درایورهای مرتبط با تولید باشد ، مانند پای مربع تسهیلات. در کنار هزینه های سربار ، حسابداران مدیریت از هزینه های مستقیم برای ارزیابی هزینه کالاهای فروخته شده و موجودی که ممکن است در مراحل مختلف تولید باشد ، استفاده می کنند.

 

گزارش های حسابداری مدیریت چیست؟

گزارش های حسابداری مدیریت از گزارش های بودجه برای کمک به مدیران در ارائه مشوق های بهتر کارمندان ، کاهش هزینه ها و شرایط مذاکره مجدد با فروشندگان و تأمین کنندگان استفاده می کنند.

در اینجا چند نوع گزارش مدیریت آورده شده است.

گزارش های پستی قابل قبول حساب

آیا تجارت شما به شدت به گسترش اعتبار تکیه دارد؟ سپس گزارش پیری دریافتنی از حساب برای عملکردهای شما بسیار مهم است. این گزارش باقیمانده مانده حسابهای مشتری شما را برای دوره های زمانی مشخص به مدیران اجازه می دهد تا بدهکاران را شناسایی کرده و مسائل مربوط به روند جمع آوری شرکت را شناسایی کنند.

اگر شرکت شما بدهکارهای زیادی دارد ، ممکن است شما نیاز به بازنگری کامل داشته باشید تا سیاست های اعتباری را محکم تر کنید زیرا جریان پول برای فعالیت های هر تجارت ضروری است. یک شرکت همیشه باید بداند چه چیزی به آنها مدیون است.

گزارش عملکرد

عملکرد یک شرکت کل ، هر بخش و هر کارمند در پایان هر ترم در گزارش های عملکرد در نظر گرفته می شود. این گزارش ها برای تصمیم گیری های مهم در مورد آینده شرکت استفاده می شود. افراد کم تحرک گاهی اوقات رها می شوند و افرادی که به اهداف خود دست یابند یا بیش از حد به آنها دست یابند ، به خاطر تعهد خود به تجارت پاداش می گیرند. گزارش های عملکرد می تواند اشکالاتی در تنظیم گردش کار نشان دهد ، اگر بگوییم مثلاً یک بخش کامل به نوعی با ظرفیت خاصی عمل نمی کند. گزارش عملکرد ابزاری مهم برای پیگیری ماموریت یک شرکت است.

گزارش حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت هزینه های مقالاتی را که تولید می شود تعیین می کند. کلیه هزینه های مواد اولیه ، سربار ، نیروی کار و هرگونه هزینه اضافی در نظر گرفته شده است و آن مبلغ براساس میزان تولید محصولات تقسیم می شود.

گزارش هزینه خلاصه ای از این اطلاعات را ارائه می دهد. این گزارش ، قیمت های اقلام را در مقابل قیمت فروش آنها برای مدیران ارائه می دهد. با استفاده از این گزارش ها ، حاشیه سود تخمین زده می شود و نظارت می شود.

با درک این موضوع از کلیه هزینه ها ، از جمله پسماند موجودی ، هزینه های کار ساعت و هزینه های سربار ، می توان بهینه سازی منابع را بدست آورد.

گزارش های دیگر حسابداری مدیریت

سایر گزارشهای مدیریت که برای هر تجارت ضروری است شامل گزارش های اطلاعات مربوط به سفارش ، گزارش پروژه ، تجزیه و تحلیل رقبا و بسیاری از گزارش های مشابه دیگر.

این گزارش ها یا در داخل ساخته می شوند یا با توجه به توانایی شرکت شما در انجام الزامات گزارش دهی ، از طریق متخصصان خارج از کشور ارائه می شوند. برای تصمیم گیری آگاهانه شرکت ها و مدیران باید به داده های معتبر و گزارش های معتبر حسابداری مدیریت دسترسی داشته باشند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(1 Vote)

مدیر سایت

موسس و طراح وب سایت حسابداری و مالیات. با هدف ارائه خدمات مفید و لازم در زمینه آموزش حسابداری ، حسابرسی ، موارد حقوقی ، بیمه تامین اجتماعی و ... تصمیم به راه اندازی این وب سایت گرفت./

کابران حاضر در سایت

ما 293 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
24
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
52746

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com