شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

آیا موجودی کالا یک دارایی جاری است؟

 

موجودی یک دارایی جاری است که کسب و کار قصد دارد در دوره حسابداری بعدی یا در طی دوازده ماه از روزی که در ترازنامه ذکر شده است ، آنها را بفروشد.

موجودی به عنوان یک دارایی جاری گزارش می شود زیرا تجارت قصد دارد آنها را در دوره حسابداری بعدی یا ظرف دوازده ماه از روزی که در ترازنامه ذکر شده است بفروشد. دارایی های جاری اقلام ترازنامه ای هستند که به صورت نقدی ، معادل پول نقد هستند یا می توانند در مدت یک سال به پول نقد تبدیل شوند.

موجودی کالاها ، اقلامی با ارزش هستند که یک کسب و کار در اختیار دارد و قصد دارد برای سود آن را بفروشد. این شامل کالاها ، مواد اولیه ، کار در حال انجام و محصولات نهایی است.

آنچه این مقاله را شامل می شود:

آیا موجودی یک دارایی جاری یا غیر جاری است؟

چرا موجودی یک دارایی جاری است؟

آیا موجودی همیشه یک دارایی جاری است؟

 

آیا موجودی یک دارایی جاری یا غیر جاری است؟

موجودی یکی از منابع اصلی درآمد کسب و کار ، به ویژه برای مشاغل خرده فروشی یا عمده فروشی است و به همین دلیل به عنوان دارایی ذکر شده است.

دارایی های کنونی
دارایی های جاری ارزش دارایی هایی را که به صورت نقدی هستند یا می توانند برای پرداخت هزینه های عملیات مالی کوتاه مدت و تأمین هزینه های عملیاتی به پول نقد تبدیل شوند ، نشان می دهد. در ترازنامه ، دارایی های جاری به ترتیب نقدینگی آنها ذکر شده است.

مثال ها:

پول نقد و معادل
سرمایه گذاری های کوتاه مدت
حسابهای دریافتنی
اوراق بهادار قابل فروش
موجودی کالا
پیش پرداخت هزینه ها
دارایی های غیر جاری

از طرف دیگر داراییهای غیرجاری ، دارایی های بلند مدت و سرمایه گذاری های یک تجارت است که به راحتی انحلال پذیر نیست. این شامل دارایی های ثابت و همچنین دارایی های نامشهود است.

مثال ها:

اموال، ماشین آلات و تجهیزات
زمین
علائم تجاری
سرمایه گذاری بلند مدت

موجودی به عنوان یک تجارت جاری به عنوان تجارت در نظر گرفته می شود زیرا شامل مواد اولیه و کالاهای نهایی است که می توانند ظرف یک سال یا کمتر به پول نقد تبدیل شوند.

 

چرا موجودی یک دارایی جاری است؟

موجودی یک دارایی جاری است زیرا معمولاً طی یک سال یا کمتر از آن فروخته می شود. از نظر نقدینگی ، موجودی در جایی در وسط طیف قرار دارد. نقدینگی به فرصت تجارت برای تبدیل آن اشاره دارد

در حالی که موجودی کالا نسبت به سایر سرمایه گذاری های کوتاه مدت مانند پول نقد و معادل نقدی نقدینگی کمتری دارد ، اما نسبت به دارایی هایی مانند زمین و تجهیزات به میزان قابل توجهی نقدینگی تر است.

 

آیا موجودی همیشه یک دارایی جاری است؟

از آنجا که انتظار معقول وجود دارد که موجودی در طی دوازده ماه آینده یا در طی دوره حسابداری برای پول نقد مورد استفاده قرار بگیرد یا به صورت نقدی فروخته شود ، همیشه در ترازنامه به عنوان دارایی جاری ذکر شده است.

با این حال ، موجودی غیرقابل فروش و اضافی می تواند به یک مسئولیت برای تجارت تبدیل شود زیرا هزینه هایی وجود دارد که ممکن است تجارت برای ذخیره آن متحمل شود. علاوه بر این ، برخی از اقلام موجودی دارای ماندگاری محدودی هستند و به زودی می توانند خراب ، منسوخ شوند و یا ممکن است ارزش خود را از دست دهند.

مثالها شامل محصولات غذایی است که در نهایت می توانند از بین بروند و فناوری کهنه شده است.

ممکن است شما مجبور شوید موجودی را با ضرر به فروش برسانید یا آنها را کاملاً دور بیندازید. برای جلوگیری از این امر ، مشاغل نباید موجودی زیادی را ذخیره کنند.

از طرف دیگر موجودی بسیار اندک ، می تواند منجر به کمبود و تاثیر فروش شود. این امر می تواند با ایجاد یک تجربه ناامید کننده برای مشتریان ، بر اعتبار کسب و کار تأثیر بگذارد.

برای نگه داشتن زبانه ها روی ارزش موجودی ، مشاغل ایجاد حساب دارایی می کنند. این حسابها می توانند به شما کمک کنند تا میزان موجودی موجود ، تعداد کالای موجود در انبار ، ارزش هر یک از کالاها ، مدت زمان ذخیره کالا و مدت زمان ماندگاری هر کالا را به شما کمک کند.

یک سیستم مدیریت موجودی بسازید که به شما در دراز مدت و با صرفه جویی در وقت و کاهش ضایعات کمک می کند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(0 Votes)

مدیر سایت

موسس و طراح وب سایت حسابداری و مالیات. با هدف ارائه خدمات مفید و لازم در زمینه آموزش حسابداری ، حسابرسی ، موارد حقوقی ، بیمه تامین اجتماعی و ... تصمیم به راه اندازی این وب سایت گرفت./

کابران حاضر در سایت

ما 12 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
24
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
52538

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com