شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

چرا حسابداری مهم است؟

 

حسابداری برای صاحبان مشاغل کوچک بسیار مهم است زیرا به صاحبان ، مدیران ، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان در مشاغل کمک می کند تا عملکرد مالی تجارت را ارزیابی کنند.

حسابداری اطلاعات حیاتی راجع به هزینه و درآمد ، سود و زیان ، بدهی و دارایی برای تصمیم گیری ، برنامه ریزی و کنترل فرآیندهای درون یک تجارت فراهم می کند.

هدف اصلی حسابداری ثبت معاملات مالی در دفاتر و حسابها برای شناسایی ، اندازه گیری و ارتباط اطلاعات اقتصادی است. علاوه بر این ، سازمانهای امور مالیاتی از شما خواسته اند که دفاتر خود را در ساده ترین حالت تحریر کنید به طوری که مسیر جریان درآمد و هزینه را بتواند دنبال کند.

آنچه این مقاله را شامل می شود:

 

هدف حسابداری چیست؟

چرا حسابداری برای صاحبان مشاغل کوچک مفید است؟

چرا حسابدار مهم است؟

 

 

هدف حسابداری چیست؟

حسابداری اغلب "زبان تجارت" نیز گفته می شود. این وسیله ای برای انتقال اطلاعات مالی برای صاحبان سرمایه و استفاده کنندگان برای تصمیم گیری است.

 

اهداف اصلی حسابداری عبارتند از:

ثبت معاملات

نقش اصلی حسابداری حفظ سابقه ای منظم ، دقیق و کامل از کلیه معاملات مالی یک تجارت است. این سوابق ستون فقرات سیستم حسابداری هستند. صاحبان مشاغل باید بتوانند هر زمان که لازم باشد معاملات را بازیابی و بررسی کنند.

بودجه و برنامه ریزی

صاحبان مشاغل باید چگونگی تخصیص منابع محدود خود از جمله نیروی کار ، ماشین آلات ، تجهیزات و پول نقد را در راستای تحقق اهداف مشاغل برنامه ریزی کنند.

مؤلفه مهم مدیریت تجارت ، بودجه ریزی و برنامه ریزی ، مشاغل را قادر می سازد تا با پیش بینی نیازها و منابع برنامه ریزی کنند. این به هماهنگی بخش های مختلف یک سازمان کمک می کند.

تصمیم گیری

حسابداری در طیف وسیعی از فرآیند تصمیم گیری کمک می کند و به صاحبان کمک می کند تا در تدوین سیاست ها برای افزایش کارآیی فرایندهای تجاری کمک کنند. برخی از نمونه تصمیمات مبتنی بر اطلاعات حسابداری شامل قیمت مورد نیاز محصولات و خدمات ، منابع مورد نیاز برای تهیه این محصولات و خدمات و تأمین اعتبار و فرصت های شغلی می باشد.

عملکرد تجاری

با استفاده از گزارش های حسابداری ، صاحبان مشاغل می توانند چگونگی عملکرد یک تجارت را تعیین کنند. گزارش های مالی منبع قابل اطمینان برای سنجش شاخص های کلیدی عملکرد است ، بنابراین صاحبان مشاغل می توانند خود را در برابر عملکرد گذشته خود و همچنین در برابر رقبا مقایسه کنند.

وضعیت مالی

صورتهای مالی ایجاد شده در پایان چرخه حسابداری بیانگر وضعیت مالی یک تجارت در آن زمان است. این نشان می دهد که چه میزان سرمایه گذاری شده است ، چه میزان وجوه تجاری استفاده کرده است ، سود و زیان و تعداد دارایی ها و بدهی های یک تجارت.

میزان اعتبار

یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کار کوچک ، سوء مدیریت پول نقد است. حسابداری در تعیین نقدینگی مشاغل که به پرداخت پول و سایر منابع نقدینگی در اختیار شماست برای پرداخت تعهدات مالی کمک می کند. اطلاعات از طریق کشف تنگناها خطر ورشکستگی را کاهش می دهد.

تأمین مالی

حسابداری به صاحبان مشاغل کمک می کند تا سوابق مالی تاریخی و همچنین پیش بینی های مالی را تهیه کنند که می توانند هنگام درخواست وام یا تأمین سرمایه گذاری برای تجارت ، مورد استفاده قرار گیرند.

کنترل

با قرار دادن چک های مختلف در سازمان ، حسابداری به جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از سرقت ، کلاهبرداری ، خطا ، آسیب ، منسوخ و سوء مدیریت کمک می کند. کنترل های داخلی دارایی های تجاری را محافظت می کند و از ضررهای بلند مدت جلوگیری می کند.

الزامات قانونی

قانون تجارت ها را ملزم می کند که یک پرونده مالی دقیق از معاملات خود داشته باشند و گزارش ها را با سهامداران ، مقامات مالیاتی و تنظیم کننده ها به اشتراک بگذارند. صورتهای مالی و اطلاعات نیز برای اهداف تشکیل پرونده های مالیاتی غیرمستقیم و مستقیم لازم است.

  

 

 

 چرا حسابداری برای صاحبان مشاغل کوچک مفید است؟

مدیریت مالی ضعیف یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت شرکت های کوچک به ویژه در سال اول فعالیت است. از آنجا که مشاغل کوچک بودجه و منابع محدود دارند ، حسابداری نقش مهمی در ارائه اطلاعات دارد که به مشاغل در رشد و پیشرفت آن کمک می کند.

برای صاحبان مشاغل کوچک ، حسابداری به دلایل زیر ضروری است:

  • جریان گردش پول را ردیابی کنید. برای جلوگیری از خنثی شدن جریان وجوه تجاری ، باید سیاست هایی را برای ثبت اسناد کارآمد و یک استراتژی مالی سالم اجرا کنید.
  • برای درک مفاهیم هزینه های ثابت ، هزینه های متغیر و نحوه هزینه دقیق پروژه خود ، صاحبان مشاغل کوچک می توانند به حسابداری هزینه اعتماد کنند. به این ترتیب شما در از دست دادن پول در پروژه ای که فکر می کنید سود بزرگی خواهد بود ، نیستید
  • حسابداری درک بهتری از رفاه شغلی به شما می دهد. شما می توانید با یادگیری خواندن ترازنامه ، صورت درآمد و صورت جریان پول ، این کار را انجام دهید
  • به شما در تشخیص و جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت توسط مشتریان ، کارمندان و تأمین کنندگان کمک می کند
  • هنگامی که امور مالی و معاملات را می فهمید ، به حسابرسی روبرو هستید
  • بانکداران هنگام برخورد با صاحبان مشاغل که مسئولیت مالی در تجارت را دارند ، اعتماد به نفس بیشتری دارند و در واقع پیامدهای مالی را درک می کنن

این که آیا شما یک کارگر انفرادی هستید یا کارمندانی را استخدام می کنید ، مهم برای رشد مشاغل کوچک شما ، بررسی صورت های مالی خود به طور منظم و ایجاد بودجه مفصلی است که به شما امکان می دهد ناکارآمدی های عملیاتی را کشف کنید. صرفه جویی کمی در هزینه های مختلف می تواند در درازمدت به نتایج بزرگ برسد.

 

چرا حسابدار مهم است؟

حسابداری مستلزم جمع آوری عظیمی از داده ها و سازماندهی اطلاعات به گونه ای است که توسط مدیریت به راحتی قابل تفسیر است. صاحبان مشاغل برای تصمیم گیری های استراتژیک باید هزینه های عملیاتی ، تغییر درآمدها و سود سهام را حفظ کنند.

به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، ممکن است مدیریت امور مالی خود را وسوسه انگیز کنید ، اما امور مالی می تواند ظریف باشد و ممکن است یک متخصص آموزش دیده نیاز داشته باشد تا به درستی آنها را اداره کند. حسابداران حرفه ای ضمن رعایت الزامات انطباق ، به صاحبان مشاغل در تصمیم گیری های مالی هوشمند کمک می کنند.

در اینجا برخی از دلایل اصلی برای سرمایه گذاری در یک حسابدار برای تجارت کوچک شما آورده شده است:

  • تجزیه و تحلیل داده های مالی و تعیین زمینه برای بهبود. این برای سلامتی طولانی مدت تجارت مهم است
  • صورتهای مالی را براساس اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی تهیه کنید (GAAP)
  • شما بر اساس نیازهای تجاری منحصر به فرد خود ، مشاوره های سفارشی دریافت خواهید کرد
  • استفاده از یک حسابدار شخص ثالث این اطمینان را به شما می دهد که اطلاعات بی طرفانه و قابل اثبات و عینی دریافت خواهید کرد
  • حسابدار به عنوان یک مشاور مالی عمل می کند و به شما در بودجه ریزی و نظارت بر گردش پول به صورت ثابت کمک می کند. این به شما امکان می دهد تا از موانعی که در زمان واقعی رخ می دهد ، حرکت کنید
  • این به شما در فصل مالیات کمک می کند زیرا حسابداران می توانند کسر احتمالی را شناسایی کرده و به جلوگیری از ممیزی کمک کنند

همراه با استخدام حسابدار ، صاحبان مشاغل به طور فزاینده از نرم افزار حسابداری آنلاین استفاده می کنند. این نرم افزار سیستم حسابداری را با بانک ها همگام سازی می کند و به شما در درک موقعیت وجه نقد در زمان واقعی کمک می کند. همچنین می تواند برای مشاهده گزارشهای مختلف حسابداری ، ایجاد مطالبات هزینه و ارسال فاکتورها در حال استفاده باشد.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(0 Votes)

مدیر سایت

موسس و طراح وب سایت حسابداری و مالیات. با هدف ارائه خدمات مفید و لازم در زمینه آموزش حسابداری ، حسابرسی ، موارد حقوقی ، بیمه تامین اجتماعی و ... تصمیم به راه اندازی این وب سایت گرفت./

کابران حاضر در سایت

ما 9 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
24
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
51154

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com