شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

راه اندازی یک سیستم حسابداری

 

داشتن یک سیستم حسابداری قوی درست در مراحل اولیه کار به شما کمک می کند تا پایه و اساس محکمی را برای تجارت خود ایجاد کنید.

  • شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی نیازهای حسابداری شما را برآورده می کند.
  • روش حسابداری و تعهدی یا روش حسابداری را انتخاب خواهید کرد.
  • برای نیازهای خود باید نرم افزار حسابداری مناسب را انتخاب کنید.

جدا از افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند ، سیستم های تجاری به عنوان ستون فقرات آن عمل می کنند. با استفاده از سیستم حسابداری صحیح ، شما یک واحد تجاری را در اختیار خواهید داشت که بیشتر طوفان های پیش آمده را تحمل و مقاومت خواهد کرد.

بیشتر کارآفرینان به دنبال ایجاد سیستم های کنترل مدیریت هستند. این شامل داشتن ابزارهای خاص نظارت و ماژولهای برنامه ریزی اقتصادی است تا صاحبان مشاغل دارای نبض تجارت باشند.

از آنجا که دستیابی به اطلاعات دقیق شرکت (به صورت سازمان یافته) برای تصحیح تصمیم گیری بسیار مهم است ، منطقی است که آنها را در اسرع وقت تنظیم کنیم. این امر به ویژه در مورد سیستم های حسابداری صادق است ، زیرا مهم است که از سلامت مالی شرکت خود آگاه باشید.

1. از آنچه می دانید استفاده کنید

منطقی است که تمام اسناد مربوط به تجارت مانند صورت های بانکی ، فاکتورها ، صورتحسابها ، رسیدها ، اوراق مالیاتی و همچنین اسناد حقوقی و دولتی در مورد شرکت شما ایمن باشد. مشاغل مشاور مشاور امور مالیاتی را درگیر کنید - آنها می توانند در مورد اسنادی که برای تهیه پرونده به طور دائم لازم را دارید و کدام مدارکی را که می توانید پس از یک بازه زمانی مشخص در اختیار داشته باشید ، به شما توصیه می کنند.

2. اسناد خود را ثبت کنید

داشتن یک سیستم تشکیل پرونده تشکیل دهنده پرونده برای هر نوع سند مالی مهم است. این پرونده ها می توانند به صورت جسمی و / یا به صورت مجازی ذخیره شوند. پرونده ای را برای کلیه اسنادی که نیاز به اقدام دارند داشته باشید و پس از اتمام ، آنها را به پرونده های فردی آنها تغییر دهید.

3. نیازهای حسابداری خود را تصمیم بگیرید

بسته به پیچیدگی های مالی کسب و کار و سطح راحتی شخصی خود ، تصمیم بگیرید چه کسی نیازهای حسابداری شما را برطرف کند. شما می توانید خودتان این کار را انجام دهید ، کمک بگیرید یا کل فعالیت های حسابداری را به شخص ثالث برسانید (به عنوان مثال ، یک شرکت یا اشخاصی که در حسابداری مشاغل کوچک تخصص دارند).

4- حرفه ای استخدام کنید

اگر به فکر استخدام کمک های حرفه ای هستید ، می توانید یک کتابدار پاره وقت یا تمام وقت را تعیین کنید. خدمات یک حسابدار برای راه اندازی هایی که برنامه ریزی برای گسترش سریع ندارند ، به بهترین وجه مناسب است. یک حسابدار می تواند به شما در تنظیم سیستم های قوی نگه داشتن سوابق ، انجام معاملات مالی و تهیه صورت های مالی کمک کند.

اگر یک واحد در حال رشد با ساختار تجاری پیچیده را اداره می کنید ، استخدام یک حسابدار محتاطانه است. داشتن یک حسابدار ممکن است برای یک تجارت کوچک یا مالکیت شخصی دشوار باشد. با این وجود می توانید کتاب ها را خودتان تهیه کرده یا خدمات یک حسابدار را درگیر کنید و از خدمات حسابدار برای برنامه ریزی مالیاتی در پایان سال استفاده کنید.

حتماً حسابدار یا حسابدار خود را با دقت استخدام کنید. آنها باید ماهر و قابل اعتماد باشند ، زیرا به رشد اقتصادی شغل شما کمک می کنند.

5- روش حسابداری خود را انتخاب کنید

اکثر مبتدیان از روش پول نقد برای حسابداری استفاده می کنند. این شامل ثبت درآمد هنگام دریافت (یا به صورت نقدی ، هزینه کارت اعتباری یا چک) و هزینه هنگام پرداخت آنهاست.

روش تعهدی حسابداری برای شرکتهای بزرگ مناسب است و شامل شمارش درآمد در هنگام فروش (صرف نظر از این که شما واقعاً پولی را برای آن دریافت کرده اید) شمرده می شود ، و هزینه های محاسبه شده هنگام دریافت کالا یا خدمات (به جای پرداخت) برای آن بلافاصله)

از مشاور مالیاتی خود بخواهید تا به شما در تصمیم گیری روش مناسب برای تجارت شما کمک کند.

6. یک حساب بانکی تجاری باز کنید

یک حساب تجاری با قابلیت های آنلاین باز کنید تا جریان وجه خود را ردیابی کنید و مراحل حسابداری خود را ساده تر کنید. علاوه بر این ، حساب بانکی شما باید یکپارچه با نرم افزار حسابداری شما همگام شود.

7. معاملات را ضبط کنید

 می دانید وقتی می توانید برای هر تراکنش ، رسیدهای خود را به مشتریان خود ارائه دهید ، سیستم حسابداری معتبری در دست دارید. سیستم شما باید با استفاده از صورتهای ماهانه بانکی و کارت اعتباری شما در آشتی حساب های شما کمک کند.

داشتن یک سیستم حسابداری مستحکم و درست از همان مراحل اولیه کار به شما کمک می کند بنیادی محکم برای سرمایه گذاری خود بسازید ، خواه تازه کار را شروع کرده باشید و هم به دنبال گسترش هستید.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(0 Votes)

مدیر سایت

موسس و طراح وب سایت حسابداری و مالیات. با هدف ارائه خدمات مفید و لازم در زمینه آموزش حسابداری ، حسابرسی ، موارد حقوقی ، بیمه تامین اجتماعی و ... تصمیم به راه اندازی این وب سایت گرفت./

کابران حاضر در سایت

ما 3 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
24
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
51324

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com