شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

هزینه کار غیرمستقیم چیست؟

هزینه غیرمستقیم نیروی کار هزینه کاری است که ارتباط مستقیمی با تولید کالا و عملکرد خدمات ندارد. به عبارت بهتر دستمزدهای پرداخت شده به کارگرانی است که وظایف آنها کمک به دیگران است تا امکان تولید کالا و انجام خدمات را  بدهد.

برخلاف هزینه مستقیم نیروی کار ، هزینه های غیرمستقیم کار به آسانی با واحدهای خاص در ارتباط نیست. هزینه های حقوق کارمندانی که این گروه دستمزد را تشکیل می دهند شامل کارمندان مدیریتی و اداری مانند سرپرستان ، حسابداران ، نگهبانان امنیت و کارگران خدمات و سرایداری می باشند.

 

آنچه این مقاله را شامل می شود:

 

کار غیرمستقیم چیست؟

نیروی کار به عنوان کل نیروی انسانی و تخصص لازم برای تکمیل شغل تعریف می شود. که در حسابداری به دو بخش کار مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شود.

کار غیر مستقیم مقوله هزینه غیرمستقیم است و به کارمندانی گفته می شود که در انجام کار خود به کار مستقیم کمک می کنند. آنها به طور مستقیم در فرآیند خدمات یا تولید دخیل نیستند.

از آنجا که کار غیرمستقیم را نمی توان به یک محصول یا خدمات خاص ردیابی کرد ، هزینه مربوط نمی تواند برای کالاهای تولید شده یا خدمات ارائه شده بطور مستقیم محاسبه و جذب  شود. این نوع دستمزد نمونه ای اصلی از مشاغل و فعالیتهای مورد نیاز برای پشتیبانی از سطح عملیات است.

 

نمونه ای از کار غیرمستقیم چیست؟

تصور کنید که شما صاحب یک شرکت ساختمانی هستید. کارگر مستقیم و غیرمستقیم را در حالیکه درگیر قرارداد هستید ، در نظر بگیرید. درک مستقیم هزینه کار ساده است. این به هزینه هایی از جمله دستمزدها و مزایای دیگر اشاره دارد که شما برای کارمندان خود پرداخت می کنید. کارمندانی که مستقیماً روی پروژه های شما فعالیت می کنند ، از قبیل کارگر ، سرکارگر ، سرپرست و مهندسین.

کار غیرمستقیم به کارمندانی اطلاق می شود که در برنامه ریزی یا پروژه های عمرانی شرکت نداشته باشند. با این حال ، آنها درگیر روزمرگی مشاغل هستند. این شامل منابع انسانی ، اداری ، حسابداران ، روابط با مشتری و غیره است.

نمونه هایی از کار غیرمستقیم عبارتند از:

  •  مدیر دفتر ، منشی و سایر کارمندان
  • مدیران اداری
  • مشاور قانونی
  • حسابداران هزینه و حسابداران مالی
  • کارکنان کنترل کیفیت
  • رانندگان حمل و نقل
  • بسته بندی
  • ایاب و ذهاب کارمندان

 

تفاوت بین کار مستقیم و غیرمستقیم چیست؟

هزینه های کار مربوط به مبالغ پرداخت شده به کارمندان توسط کارفرما (صاحبان مشاغل) در قالب دستمزد ، پاداش حقوق ، کمک هزینه و غیره برای زمان کارکرد و میزان تلاش و بهره وری آنها است.

حقوق و دستمزد معمولاً بر اساس سهم کارگر در فرآیند تولید ، به هزینه های مستقیم و غیرمستقیم کار تقسیم می شوند. در حالی که کار مستقیم شامل کارهایی است که بر روی برخی از محصولات یا خدمات انجام می شود ، کار غیرمستقیم کار کارمندی است که نمی توان در خدمات یا کالاهای تولید شده به آنها برگردانده یا محاسبه کرد.

به عنوان مثال ، افرادی در یک سالن تولید وظایف خود را انجام می دهند، کار مستقیمی در نظر گرفته می شود در حالی که کارمندان نگهداری و پذیرایی که از آنها پشتیبانی می کنند ، کار غیرمستقیم هستند.

مبانی

هزینه مستقیم کار

هزینه کار غیر مستقیم

معنی

هزینه ای که مستقیماً در تولید دخیل است

درگیر تولید نیست

خروجی

به خروجی بستگی دارد

به طور مستقیم به نسبت خروجی متفاوت نیست

 

جدایش، جدایی

می توان آن را در واحد هزینه ، هزینه یا مرکز هزینه تفکیک کرد

نمی توان رد کرد و از هم جدا شد

پرداخت

هزینه مستقیم

هزینه غیر مستقیم

هزینه

بخشی از هزینه های اصلی

هزینه های سربار

کنترل

از طریق روش هزینه استاندارد کنترل می شود

 

از طریق کنترل بودجه کنترل می شود

 

 

نقش اثرات مستقیم و غیر مستقیم

درک تفاوت بین کار مستقیم و غیرمستقیم برای بودجه ریزی و برنامه ریزی بسیار مهم است. این ها چند پاسخ برای چرا هستند:

  • برای سنجش کارآیی و بهره وری کارگران
  • برای تعیین سوء استفاده یا سوء استفاده از منابع
  • برای درک سودآوری محصولات و خدمات فردی
  • برای تعیین قیمت محصولات و خدمات انفرادی
  • برای برآورد هزینه ها برای تجزیه و تحلیل پرونده های تجاری ، از جمله هزینه / سود و بازده تحلیل سرمایه گذاری

 

چگونه می توان کار غیرمستقیم را محاسبه کرد؟

در حسابداری ، هزینه های غیرمستقیم نیروی کار مانند سایر هزینه های غیرمستقیم ، به عنوان هزینه های کلان رفتار می شود. آنها یا در دوره ای که تحمیل شده اند یا از طریق نرخ سربار از پیش تعیین شده به یک موضوع هزینه اختصاص می یابند.

برای محاسبه نیروی کار غیرمستقیم ، آنچه شما نیاز دارید را در اینجا آورده شده است:

  • تعداد ساعاتی که یک کارمند کار کرده است: اگر کارمند ۵۰ هفته در سال و ۴۰ ساعت در هفته کار کرده باشد ، تقریباً ۲،۰۰۰ ساعت کار می کند.
  • کل زمان صرف شده در تعطیلات ، برگه های مرخصی زمان بیماری ، آموزش یا سمینارهای سالانه را کم کنید

ساعات باقیمانده کل ساعتهای صرف شده توسط یک کارمند به عنوان استفاده غیرمستقیم از کار است.

 

آیا کار غیرمستقیم یک هزینه محاوره ای است؟

کار غیرمستقیم جزء هزینه تبدیل است. این طبقه بندی به عنوان سربار طبقه بندی می شود و به هزینه هایی اطلاق می شود که مستقیماً در محصولات یا خدمات خاص قابل ردیابی نیست.

هزینه تبدیل هزینه هایی (مستقیم و غیرمستقیم) است که برای تبدیل مواد اولیه به محصولات نهایی لازم است. این مجموع کار و هزینه های بالای کار یک تجارت است.

هزینه تبدیل = کار مستقیم + تولید سربار

 

آیا کار غیرمستقیم هزینه ثابت است؟

هزینه های ثابت هزینه های تجاری است که بدون توجه به فعالیت تجاری ثابت مانده است. هزینه های غیرمستقیم کار می تواند ثابت یا متغیر باشد. به عنوان مثال ، حقوق مدیر ثابت است و صرف نظر از فعالیت تجاری باید پرداخت شود.

حقوق برخی از کارمندان مانند دستیار اداری با دستمزد ساعتی ممکن است متغیر باشد ، یعنی ممکن است در مدت زمان مشخصی در سال افزایش یا کاهش یابد.

 

آیا کار غیرمستقیم قابل تخصیص است؟

سربار هزینه های اداره یک بسته کامل را شامل می شود که به طور مستقیم با تولید یک محصول یا ارائه خدمات مرتبط نیست. این مجموعه کل هزینه های غیرمستقیم ، کار غیرمستقیم و مواد غیرمستقیم است.

کار غیر مستقیم یک سربار محسوب می شود زیرا این هزینه ها را نمی توان به هیچ یک از پروژه ها یا خدمات اختصاص داد.

 

به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، تعیین قیمت خدمات و کالای خود به اندازه کافی بالا است تا بتوانید هزینه های تولید خود را بپوشانید ، سودآوری کنید و همچنان رقابتی باشید. نگه داشتن یک زبانه در هزینه های مستقیم و غیرمستقیم کار به شما کمک می کند تا کنترل دقیق کار را کنترل کنید و زمینه های بالقوه برای بهبود هزینه را مشخص کنید.

{jcomments on}

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(0 Votes)

مدیر سایت

موسس و طراح وب سایت حسابداری و مالیات. با هدف ارائه خدمات مفید و لازم در زمینه آموزش حسابداری ، حسابرسی ، موارد حقوقی ، بیمه تامین اجتماعی و ... تصمیم به راه اندازی این وب سایت گرفت./

کابران حاضر در سایت

ما 10 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
24
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
52761

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com