شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

متون حسابداری

نمایش تمام مطالب درسی در قالب متن ، پاورپوینت و ویدیو

حسابداری قانونی

 

خلاصه مختصر و مفید از مبحث حسابداری قانونی 

مقدمه

حسابداری قانونی یک سری فعالیت های حرفه ای – اجتماعی می باشد که حسابداری و قانون را تلفیق می کند و دارای مقادیر و کارکردهای خاص خودش بوده است .هدف نهایی این است که ویژگی موضوع قانونی را تضمین کند حسابداری قانونی می تواند کارهای قانونی " اقتصادی "و سیاسی قدرتمند را اجرا نماید.

 

تعریف حسابداری قانونی:

حسابداری قانونی یک حوزه تخصصی از حسابداری است که سر و کارش عمدتاً با دعاوی و شکایات است. حسابداران قانونی که به آنها حسابرسان قانونی یا حسابرسان کارآگاه هم میگویند، اغلب باید در دادگاه به دیگر متخصصین، شواهدی ارائه کنند.

حسابدار قانونی فردی است آشنا با مسائل مالی، حسابداری، حسابرسی و حقوقی که در نقش یک داور/کارشناس/ بازرس/ در اختلافات مالی و موضوعات مرتبط مانند جرائم مالی و تقلب‌های مالی وارد می‌شود.

حسابداران قانونی در واقع حسابرسان، حسابداران، و بازرسان باتجربه‌ی اسناد قانونی و مالی هستند که استخدام می‌شوند برای تحقیق در هنگام ظنین شدن به انجام فعالیت متقلبانه در یک شرکت، یا استخدام می‌شوند از سوی شرکتی که ممکن است بخواهد از وقوع فعالیت‌های متقلبانه جلوگیری کند. آنها همچنین خدماتی ارائه می‌کنند در حوزه‌هایی مانند حسابداری، ضد انحصار، آسیب‌ها، تحلیل، ارزش‌گذاری، و مشاوره‌ی عمومی. از حسابداران قانونی در طلاق‌ها، ورشکستگی، ادعاهای بیمه‌ای، ادعاهای آسیب شخصی، ادعاهای تقلب، ساخت و ساز، حسابرسی حق‌­النشرها، یا ردیابی تروریسم از طریق سوابق مالی نیز استفاده می‌شود. بسیاری از حسابداران قانونی دوشادوش وکلا و پرسنل اجرای قانون در طی تحقیقاتشان فعالیت می‌کنند و اغلب به عنوان گواهان متخصص در دادگاه‌ها حاضر می‌شوند.

 

 

حسابدار قانونی کیست؟

حسابدار قانونی به کسی گفته می شود که علاوه براعداد ظاهری به علت و منشا اعداد نیز توجه می کند و درباره اعداد کنجکاوی به خرج می دهد. حسابدار قانونی شواهد مربوط به گواهی کارشناس را تهیه می کند و از ارائه اطلاعات غلط و نادرست توسط افراد جلو گیری می کند و به روش مذاکره و گفتگو حقیقت را با جزئیات آن آشکار می کند .

یک حسابدار قانونی باید علاوه بر مهارت های شخصی ، دانش زیادی در زمینه ی حسابداری ، فنون بررسی آزمون، حقوق ، حسابرسی ، مدیریت کسب و کار ، روانشناسی ، جرم شناسی ، کار با رایانه و اینترنت و آمار داشته باشد. حسابدار قانونی همچنین با توجه به توانایی هایی که دارند در نقش مشاوره ی مدیریت نیز حاظر می شوند و برای پیش گیری از تقلب فعالیت می کنند و به شناسایی حوزه های آسیب پذیر می پردازند .



------------------------------------------------------------------------------

برای دانلود فایل کامل بر روی لینک زیر کلیک کنید

دانلـــــــــــــــود

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(0 Votes)

مهدی لطفعلیان

کارشناس ارشد حسابداری و مشاور در امور را اندازی و استقرار سیستم های مکانیزه حسابداری ، پیاده سازی سیستم حسابداری مدیریت ، آموزش حسابداری (مکانیزه و تئوری) ، رسیدگی به پرونده های مالیاتی.

کابران حاضر در سایت

ما 273 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
24
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
50773

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com